VI KONTROLIŠETE VAŠA UNUTRAŠNJA STANJA

Većina ljudi je prilično zbunjena kada je potrebno da razumeju sopstvene emocije.

Većina ljudi postavlja odgovornost za to kako se osećaju i kako doživljavaju život, na nešto što je izvan njih samih. Reći će da ih uznemiravaju politička događanja, šta se danas dešava u Skupštini, ekonomska situacija ih čini nesrećnim ili uznemirenim.

Vrlo često se koriste izrazi kao:”Mnogo si me uvredio”, ”Zbog tebe se osećam loše”, ”Ti me sramotiš pred drugima”.

Ipak, sve ove stvari uopšte nisu moguće na ovoj planeti, u ovom životu. Ako hoćete postati čovek bez krutih ograničenja, potrebno je da shvatite da sve ono što doživljavate u sebi jeste proizvod vašeg shvatanja onoga što se dešava u svetu koji vas okružuje, bilo da su to događaji, politika, ekonomija, drugi ljudi.

Potrebno je da naučimo preduzimati odgovornost za ono šta smo i kakvi smo postali. Reč odgovornost je veoma dobra, jer je koren u reči odgovor, dakle mi treba da budemo ti koji dajemo odgovor za naše živote i ponašanja, a ne neko drugi ili okolnosti, sudbina i ko zna štа sve nećemo izmisliti da bismo lagali sebe i druge da jesmo odgovorni.

Sve što vam smeta ili vas uznemirava ili vas nervira, to je vaša sopstvena uznemirenost, nervoza ili mržnja, sve je u vašoj glavi. Vi to posedujete.Niko drugi ne poseduje, niko drugi to nije mogao postaviti u vaše misli.

Što se više razvijate kao ličnost, utoliko više shvatate da vas ne dotiče ukoliko se drugi ponašaju na način koji vama se ne dopada, jer shvatate da to nije vaš proizvod, to je nešto što ta druga osoba poseduje. Jednostavno shvatate da se to ne dotiče vaše ličnosti.

Jednom sam se pojavila ispred šaltera, gde je službenica veoma drsko počela da razgovara samnom. Ranije bih na drskost obavezno odgovorila drskošću, što bi uvek stvaralo još više drskosti i ljutnje. Ovog puta sam  iznenada shvatila da je to njen problem, ne moj. Zato sam joj rekla;”Uh, vi verovatno imate jako težak dan.” Službenica je priznala da je pod stesom i rekla sam joj da ću se potruditi da sve uradim kako treba.

( Naravno, ukoliko bi se pokazalo da osoba ne reaguje na prijatno ponašanje, odmah bih otišla iz te situacije. Ne bih stajala i dozvoljavala da budem fizički, mentalno ili intelektualno maltretirana od bilo koga. Ipak, mnogo puta prijatan stav menja neprijatana stav kod onog drugog.)

Najvažniji razlog zbog kog ova osoba za mene nije postala iritantna ličnost u tom trenutku je svest da ja ne posedujem te emocije koje nju muče. Sasvim jasno sam ih razumela kao njene emocije, ne moje. Tako sam mogla da odbijem njeno negativno stanje i zadržim se u svom, koje sam sama izabrala. To je njena stvar, ona to ima, ne ja i to nema nikakve dodirne veze samnom.

Najvažnije je da shvatite da vi težite za REŠENJEM, a ne da BUDETE U PRAVU ili da pobedite. Vaš unutrašnji razgovor u pravcu osobe koje vam se obraća na nepoželjan način je;” Ti si ono što jesi i ponašaš se na jedini način koji umeš. A ja ću ti odgovoriti na način koji ja umem i koji objašnjava mene kao osobu, a to je prijatnost, ljubav, prihvatanje.”

Vi mnogo puta ne možete kontrolisati šta se dešava izvan vas, ali ono što uvek možete kontrolisati je ono što je u vama – vaše unutrašnje stanje.

позитивне мисли

Оставите одговор

